10:38 Огляд Skoda Roomster: будиночок на колесах |
Назва Roomster (room - з англ. «кімната») і дизайн даної моделі підкреслюють її спрямованість - функціональне авто зі «спецприміщеннями» для пасажирів і вантажу. Чи варто зв'язуватися з цим старим «будиночком» на колесах? У Roomster є три «кімнати» - перший ряд сидінь для водія і штурмана, другий - чисто пасажирське «приміщення», а третє відділення - для вантажів. Перші відокремлені навіть відповідним дизайном: площа скління передніх дверей більше, ніж задніх - нижні підвіконні лінії розміщені на різних «поверхах». Така своєрідна зовнішність комусь подобається, а когось, навпаки, відштовхує. Для кращої оглядовості для задніх пасажирів другий ряд крісел розташований вище переднього. Завдяки високому кузову всередині можуть запросто розміститися не тільки високі люди з папахою на голові, але і габаритні вантажі - наприклад, велосипед, зібрана дитяча коляска, тумбочка і т. п. Функціональність Roomster підвищує фірмова система трансформації задніх сидінь VarioFlex, що дозволяє компонувати внутрішній простір залежно від потреб. Багажний відсік (530/1780 л) і вантажопідйомність (525 кг) - одні з найбільших серед «однокласників». Завдяки цим особливостям по універсальності Roomster дає фору багатьом своїм конкурентам. Родинні зв'язкиАвто побудовано на одній платформі з моделями В-класу концерну VW: Skoda Fabia, VW Polo, Seat Ibiza і Cordoba. Всі вони ділять між собою загальні вузли і агрегати, а Roomster з Fabia мають навіть загальне «обличчя». Герой матеріалу представлений трьома версіями. До розряду екзотики в Україні відноситься псевдовнедорожний Roomster Scout, який на відміну від Octavia Scout має тільки передній привід і дорожній просвіт в 140 мм. Через 4 роки з моменту подання модель піддалася рестайлінгу - найбільш помітні зміни торкнулися підретушованого передка. Проблем з корозійну стійкість Roomster не має. З часом на старих авто можуть відмовити концевики, вбудовані в дверні замки (ЕБУ «не бачить» відкриття і закриття дверей), потурбувати склопідйомники та блок їх клавіш, розташований на водійських дверцятах. Усередині знавці Skoda легко впізнають приладову панель, запозичену у Fabia. Салон «цивільних» версій виконаний з якісних матеріалів. У порівнянні з ними пластик обробки «пиріжків» Praktic на догоду їх комерційної та бюджетної спрямованості більш жорсткий і дешевий. У них також гірша шумоізоляція, відсутні обшивка задньої частини салону й скління задніх бокових вікон, нерідко є металева перегородка за передніми кріслами. Запасу місця для ніг на гальорці «цивільних» версій вистачає для комфортної їзди навіть високим людям, але сидіти втрьох буде зручно тільки невеликим пасажирам, а знаходиться посередині заважає високий і широкий центральний тунель підлоги. Маленький - шкідливий!В Україні найбільш поширені бензинові Roomster. Під капотом «цивільних» версій частіше зустрічаються агрегати 1,4 і 1,6 л, а комерційних Praktic - 1,2 л, а також турбодизель - 1,4 л. Два останніх - 3-циліндрові, тоді як «бензинки» 1,4 і 1,6 л - 4-циліндрові. ГРМ двигунів 1,2 і 1,6 л наводиться ланцюгом, а 1,4-літрових - ременем, який потрібно міняти разом з роликами кожні 80 тис. км. Більше проблем виявлено в самому скромному агрегаті. Слабке місце моторів 1,2 л, випущених до 2010 р, - ланцюг ГРМ, вона може розтягнутися до 100 тис. км, тому стан даного вузла потрібно регулярно перевіряти (ланцюг слід міняти разом з шестернями). Інакше є ризик проскакування ланцюга і, як наслідок, фатальної зустрічі клапанів з поршнями. Благо, сьогодні є запчастини для капремонту двигунів 1,2 л (раніше вони вважалися одноразовими). Після 2010-го ланцюг посилили, і вона стала служити довше. Крім того, даний агрегат боїться запуску «з штовхача» - при цьому також можливі проскакування ланцюга ГРМ і зустріч клапанів з поршнями (натягувач ланцюга через нестачу тиску масла не забезпечує належного її натягу). Мотор 1,2 л чутливий до температурного режиму - якщо не дати йому прогрітися і почати рух, може залити паливом свічки (проявляється шлейфом диму з вихлопної системи, нестійкою роботою, вимиканням двигуна). На обох «ланцюгових» моторах близько 100 тис. км може підтікати масло з-під бічної кришки ланцюга ГРМ. Слабке місце всіх агрегатів - джгут електропроводки в моторному відсіку (в районі акумулятора), з часом дроти тверднуть і переламуються. Відзначено відмови індивідуальних котушок запалювання і засмічення клапана рециркуляції картертних газів (плавають обороти холостого ходу, видавлюється масло з-під щупа). Охолоджуюча рідина може підтікати через датчик температури на радіаторі (вимагає заміни продірявився прокладка). КП - безпроблемніВсі Roomster - передньопривідні, більшість з них оснащено МКП. Версії з АКП Tiptrоnic зустрічаються рідко і комплектуються тільки з найпотужнішим мотором 1,6 л. При покупці старих Skoda Roomster радимо звертати увагу на менш проблемні версії з моторами 1,4 і 1,6 л. Обидва агрегати зарекомендували себе як безпроблемні, характерних неполадок в них не виявлено. Надійно служить і гідропривід зчеплення. Згідно заводським вимогам масло в МКП розраховано на весь термін служби, а в АКП його необхідно міняти кожні 100 тис. км. Що скрипить?Ходова Roomster помірно жорстка і разом з досить інформативним рульовим, забезпеченим електрогідропідсилювачем, забезпечує автомобілю хороші стійкість і керованість - навіть незважаючи на високий кузов, неприємних кренів при різких маневрах не виникає. Конструктивно вона схожа з Fabia: попереду застосована незалежна McPherson, а ззаду - напівзалежна, з балкою скручування. Характерне слабке місце підвісок - опорні підшипники передніх стійок, вони можуть почати скрипіти вже при 30 тис. км. В іншому підвіска досить довговічна. Втулки стабілізатора здатні протриматися близько 60 тис. км, а стійки - до 100 тис. км. Кульові опори і передні сайлент-блоки передніх важелів, а також «гумки» задньої балки ходять 150-200 тис. км. Задні сайлент-блоки передніх важелів до 2008 року служили всього близько 40 тис. км, але пізніше їх модернізували, збільшивши ресурс до 80 тис. км. Правда, з їх заміною часто виникають складнощі - обойма задніх сайлент-блоків кріпиться металевими болтами до алюмінієвого підрамника, і з часом болти сильно закипають, а при відкручування легко ламаються. Як показала практика, рульове в цілому надійне, але все ж може піднести сюрприз у вигляді відмови датчика навантаження в системі електрогідропідсилювача або переламування електропроводки його підключення. Як наслідок, підсилювач не працює. При цьому кермові тяги здатні протриматися не менше 100 тис. км, а наконечники ще довше. Більшість версій оснащені дисковими механізмами всіх коліс (виняток - базові 1,2-літрові модифікації, у яких ззаду встановлені барабанні гальма). У ході експлуатації більш вимогливими виявилися «барабанники» - в середньому кожні 60 тис. км вони вимагають профілактичного очищення. Сигналом до цього послужить скрип при гальмуванні. |
|
Всего комментариев: 0 | |